Головна » Nonfiction-видавництво » Футурологічний Форум 15/07/2016 » Епіграф
Наталия Юдина

У статті наведені результати маркетингового спостереження за інформаційним суспільством на стику технологічних укладів, для якого характерний хаос неструктурованої інформації, вибухоподібний розвиток інноваційних технологій і втрата цінностей. Про те, як обрати ефективні орієнтири та інструменти розвитку своєї діяльності, а також побудувати для неї сильний бренд, - цей матеріал.

Воскресіння через Розп'яття: Міхал Шпак (Michał Szpak). Nonfiction

- як ти себе сьогодні почуваєш?
- щАсливо!

11 червня 2016 року, 17:30, м Цешин (Cieszyn, Польща). Центральна площа, незважаючи на вихідний день, поки ще напівпорожня (рис. 1). Однак ближче до 18:00, за півгодини до початку анонсованого концерту, площа стрімко наповнюється людьми, і не тільки жителями цього міста. Усі вони приїхали на концерт тільки одного артиста. Однак одразу після його виступу площа знову починає порожніти, тому що глядачі розходяться, звільняючи місце перед сценою і навіть не чекаючи виходу інших заявлених у програмі артистів.

Цешин (Cieszyn, Польша). 11 июня 2016 года Рис. 1. Цешин (Cieszyn, Польща). 11 червня 2016 року (Джерело [1; 17]).

Хто ж усі ці люди, які з'їхалися у Цешин лише заради одного артисту, виступ якого тривав трохи більше години? Глядачів, що прийшли, не можна назвати однозначно єдиним терміном: наприклад, прихильники поп- чи рок-музики; аудиторією дорослих, хіпстерів або дітей, випадковими перехожими, «переважно жіночою аудиторією» або «переважно чоловіки», містяни або якось ще, щоб охарактеризувати аудиторію фанатів артиста з маркетингової точки зору. Але вдивіться у публіку. Бачите ось там удалині хлопчиська, який сидить на плечах свого батька? А справа, навпроти сцени - літнього сивого чоловіка, що спирається на огорожу, або недалеко від нього перед цією огорожею – ось ту дівчинку на інвалідному візку, яку на концерт привезла її мама? ..

Напевно, найбільш правильна назва такого різноманітного сегменту фанів - це просто «люди». Подібну цільову аудиторію важко класифікувати тільки за допомогою традиційних критеріїв сегментації, наприклад, статі, віку, матеріального становища, роду занять, музичних уподобань і т.і. У таких ситуаціях маркетологи лише після дуже глибоких вивчень особливостей аудиторії починають застосовувати тонкі психологічні критерії сегментації. Сегмент «людей» був оточений іншими нечисленними людьми. Вони просто відпочивали на площі у День міста у спеціальних наметах зі столиками, розставленими за периметром площі. І, бачачи всю цю картину з боку, напевно, вам все ще буде дуже складно роздивитись на цих фото унікальність інструментів бренд-менеджменту, які є сенс масштабувати у Майбутнє іншим брендам, тим паче з галузей, зовсім не пов'язаних із шоу-бізнесом.

Але цей концерт має один секрет. Невидимий. У далекому протилежному від сцени кутку площі є вежа, а на її вершині встановлено веб-камеру (фото площі були зроблені саме з неї). Завдяки цій камері, а також VK-групі [1], присвяченій творчості артиста, представники якої і знайшли посилання на трансляцію з цієї камери, одночасно з людьми на площі у режимі реального часу цей концерт дивилася складно підраховувана кількість представників інтернет-спільноти з різних країн світу... Але найбільш примітним у цьому було те (тільки уявіть собі!), живий концерт веб-«глядачі» тільки дивилися!.. Без звуку!.. Просто дивилися...

Звичайно ж, можна стверджувати, що веб-фани хотіли просто побачити артиста, але таке твердження було б занадто поверхневим, перш за все тому, що відстань від веб-камери до сцени була катастрофічно завеликою, щоб розгледіти хоча б його силует. Що ж примусило інтернет-спільноту разом із сегментом «людей» віртуально знаходитися на цьому концерті? Адже сьогодні подібна ступінь залучення цільової аудиторії у будь-якому брендінгу феноменально, а тому я зупинюся на цьому факті докладніше з маркетингової точки зору.

Концерт в информационном обществе

Рис. 2. Концерт у інформаційному суспільстві (Джерело [2]).

У сьогоднішньому високотехнологічному інформаційному суспільстві мені, як маркетологу, складно назвати ще ім'я зірки шоу-бізнесу, цільова аудиторія якої взагалі буде дивитися онлайн-концерт у режимі, далекому від HD-якості, і до того ж ще й без звуку... У крайньому випадку - вони дочекаються появи у мережі записів з концерту (рис. 2), які зможуть подивитися пізніше, коли їм буде зручно.

Інформаційне суспільство споживання, сформоване маркетологами і високими технологіями, стало занадто спокушеним, і поведінка глядача стала виключно споживчою і функціонально-орієнтованою. Це стосується не тільки фізичних товарів, але й масштабувалося також і на ринки, що продають емоції: «якщо споживач приходить на концерт артиста, це означає, що останній зобов'язаний його розважати, адже споживач за це заплатив».

Наприклад, навіть єдиний в історії концерт Мадонни в Києві вже у 2012 році був відзначений хвилею негативних емоцій від її ж фанатів. Однією з головних причин стале тривале очікування виходу співачки до публіки. Хоча така затримка - це загальновідомий психологічний інструмент, що вважається досить ефективним (він вже навіть перетворився на традиційний маркетинговий інструмент), створення штучного дефіциту «товару». Раніше такий інструмент провокував серед цільової аудиторії ще більшу потребу в товарі. Однак, як бачимо, цей традиційний інструмент маркетингу себе вже вичерпав так само, як стрімко застаріває сьогодні більшість інших традиційних інструментів маркетингу і бренд-менеджменту [3].

У той день на сцені Цєшина виступав Міхал Шпак.

Довідка. Міхал Шпак - представник Польщі в фіналі цьогорічного конкурсу Євробачення. Його виступ у Стокгольмі запам'ятався не тільки своїм змістом і незвичайним виконанням, але також кардинальною розбіжністю оцінок, які поставили виконавцю глядачі і нововведення цього року - професійне жюрі. У той час, як глядачі віддали Міхалу Шпаку третє місце (222 бали, після представників України та Росії), професійне жюрі оцінило цей виступ третім місцем з кінця (7 балів). У підсумку представник Польщі посів 8 місце за сумарними результатами голосування.

Color of your life

When loneliness is knocking on your door
Everything you loved
Just disappears
And when you feel that everything is lost
You need to know
There's no life without tears

Tell me black or white
What color is your life
Try to ask your heart
Who you really are

No one is
Forever beautiful and young
Everything you know
Just disappears
Fame and gold are nothing you can be sure
When there is no love in your heart
The choice is yours
Who you really want to be
Don't be afraid of your destiny
So when you feel
That everything is lost
You need to know
There's no life without fear

Tell me black or white
What color is your life
Try to ask your heart
Who you really are

Every day we must fight with the wind
We have to live
All these things are just empty desire
'Cause there's no smoke without fire

Tell me black or white
What color is your life
Try to ask your heart
Who you really are

Try to ask your heart
What color is your life

(Джерело: [18])

Колір твого життя

Коли самотність стукає у твої двері,
Все, що ти любив,
Просто зникає.
І коли ти відчуваєш, що все втрачено,
Ти повинен знати:
Не буває життя без сліз.

Скажи мені - вона чорна або біла? -
Якого кольору твоє життя?
Спробуй запитати своє серце,
Хто ж ти насправді.

Ніхто не може бути
Молодим і красивим вічно,
Все, що ти знаєш,
Просто зникає.
Повір, слава і золото нічого не варті,
Коли у твоєму серці немає любові.
Тільки тобі вирішувати,
Ким ти насправді хочеш бути.
Не бійся своєї долі.
І коли ти відчуваєш,
Що все втрачено,
Ти повинен знати:
Не буває життя без страху.

Скажи мені - вона чорна або біла? -
Якого кольору твоє життя?
Спробуй запитати своє серце,
Хто ж ти насправді.

Кожен день ми повинні боротися проти вітру,
Ми повинні жити,
Всі ці речі - лише порожні бажання,
Адже не буває диму без вогню.

Скажи мені - вона чорна або біла? -
Якого кольору твоє життя?
Спробуй запитати своє серце,
Хто ж ти насправді.

Спробуй запитати своє серце,
Якого кольору твоє життя?

Відео 3. Виступ Міхала Шпака на пісенному конкурсі «Євробачення 2016» (Джерело: [11]).

Зверну увагу, що така любов до представника Польщі з боку глядацької аудиторії була помічена багатьма журналістами, які висвітлювали у цьому році Євробачення. Вони неодноразово підкреслювали масштабну фан-підтримку і велику кількість фолловерів акаунтів представника Польщі у соціальних мережах (Рис. 4).

Michal Szpak Social media Михал Шпак социальные страницы

Рис. 4. Аккаунти Міхала Шпака у соціальних мережах [12; 13].

У інформаційному суспільстві популярність зірок шоу-бізнесу починає поступатися популярності інтернет-блогерів, які на відміну від традиційно дефіцитних зірок шоу-бізнесу, навпаки, є значно ближчими до своєї цільової аудиторії завдяки мережі (наприклад, уже у 2014 році ігровий відеоблогер PewDiePie обійшов за рейтингом популярності серед американських підлітків таких зірок, як Пол Уокер і Кеті Перрі [4]). І грунтуючись на такому прикладі, можна зробити висновок для марок, які претендують у майбутньому на звання бренду в інформаційному суспільстві, про необхідність і обов'язковість широкого застосування ними інформаційно-комунікаційних технологій, перш за все за допомогою створення відкритих корпоративних акаунтів, які повинні регулярно оновлюватися, в усіх соціальних мережах.

Однак цього недостатньо для побудови сильного бренду, перш за все тому, що механічний бік подібного інструменту може бути легко клонованим конкурентами. Ця тенденція вже почала масштабуватися, і багато марок поступово починають просувати свої акаунти у соціальних мережах і підтримувати постійний контакт зі своєю цільовою аудиторією. Та й багато зірок шоу-бізнесу сьогодні мають набагато більшу кількість фолловерів, ніж Міхал Шпак, але їхні концерти не дивляться без звуку в режимі реального часу. У чому ж тоді секрет?

Високі технології сьогодні дифундують у брендинг. Але технологія сама по собі мертва і небезпечна, тому що високий інтелект без моралі перетворюється у гоночну машину без гальм. Перефразовуючи відомого авіаконструктора, скажу, що ми не можемо обігнати технологію, яка нас вже випередила. Але ми можемо йти їй назустріч. Тому повинен протікати і зустрічний процес - дифузія ідеології брендингу у технології. Справжня сила бренду («капітал бренду») - те, що відрізняє поняття «бренд» від «марки» - полягає у тому, що у бренда є ще щось нематеріальне, що конкуренти не можуть відтворити.

Саме тому, аналізуючи різні бренди, можна помітити, що за успішним брендом найчастіше є конкретна людина - сильна Особистість з її зовнішністю, душею і дуже особистою і унікальною історією. Адже сильну Особистість практично неможливо клонувати, як це можна зробити з її фізичним або віртуальним образом. Наприклад, образ можна скопіювати, удосконалити і, з точки зору естетики, зробити навіть ідеальнішим. Але якщо за зовнішнім ідеальним образом не буде сильної історії, зовнішність як маркетинговий інструмент втратить власну ефективність. Кожний, хто у режимі реального часу, фізично або віртуально, зі звуком або без, знаходився на площі Цєшина під час концерту Міхала Шпака, завдяки як його особистим акаунтам у соцмережах і блогам, так і його фан-спільнотам у різних країнах, його історію знали.

Dream on (Aerosmith, cover)

Every time that I look in the mirror
All these lines on my face getting clearer
The past is gone
It went by like dusk to dawn
Isn't that the way
Everybody's got their dues in life to pay

Yeah, I know nobody knows
Where it comes and where it goes
I know it's everybody's sin
You got to lose to know how to win

Half my life's in books' written pages
Live and learn from fools and from sages
You know it's true
All the things you do come back to you

Sing with me, sing for the years
Sing for the laughter and sing for the tears
Sing with me, if it's just for today
Maybe tomorrow the good Lord will take you away

Dream on, dream on, dream on,
Dream yourself a dream come true
Dream on, dream on, dream on,
And dream until your dream comes true

(Джерело: [18])

Мрій (Аеросміт, Кавер-версія)

Кожен раз, коли я дивлюся в дзеркало,
Помічаю на обличчі відмітини часу...
Минуле позаду,
Немов захід, за якими настав світанок...
Чи не так,
Все ми в житті платимо за боргами?

Так, я знаю - нікому не відомо,
Де все починається і закінчується...
Я також знаю, що це загальна помилка:
Спочатку щось втратити, щоб зрозуміти, як вигравати...

Половина мого життя - на сторінках книг,
Живи і вчись у дурнів і мудреців.
Знаєш, правда у тому, що
Все до тебе повертається...

Заспівай зі мною, заспівай, щоб все залишилося у віках,
Заспівай, щоб всі сміялися і плакали...
Заспівай зі мною, хоча б сьогодні,
Адже завтра Господь може забрати тебе...

Мрій, мрій, мрій,
мрій, і мрія збудеться!
Мрій, мрій, мрій,
мрій, доки твоя мрія не збудеться...

Відео 5. Міхал Шпак, Cieszynie 11/06/2016 (Джерело: [17]).

Багато вчених не так давно почали активно обговорювати інноваційну гіпотезу про те, що фундаментальні поняття «час» і «простір», насправді, не існують [3]. При цьому на практиці інтернет, як інструмент глобальної комунікації, вже їх зруйнував. При наявності у мережі інформації про конкретну марку можна легко переміщатися як у просторі (інформація доступна з будь-якої точки світу), так і у часі (публікації, зроблені в минулому, доступні сьогодні і будуть доступні у майбутньому). Крім того, у мережі вже практично зруйновані будь-які мовні бар'єри. Тому марка, яка уважно вибудовує власну інформаційну присутність в інтернеті, має потенціал вибухоподібно і миттєво перетворитися у бренд глобальної величини.

Така особливість інформаційного суспільства воскрешає минуле. Це надає другий шанс будь-якій діяльності, здійсненої у минулому, стати ефективною в інших масштабах. Тому, якщо діяльність марки у минулому не принесла їй комерційного успіху в той конкретний історичний період, це зовсім не означає, що ця діяльність не була ефективною. «Не хлібом єдиним жива людина!» Причин може бути багато: був не той час, конкретний ринок не був готовим реагувати економічно, це просто був не той географічний ринок або взагалі не та цільова аудиторія.

Наприклад, вважалося, що перший альбом Міхала Шпака «XI», випущений їм наприкінці 2011 року, не досяг очікуваного від нього комерційного успіху. Однак зараз цей альбом знову почали слухати! І я впевнена, що пройде ще трохи часу, і цей продукт, у який у минулому було інвестовано досить багато часу, емоцій і грошей, обов'язково буде повторно комерціалізованим у майбутньому, але тепер в інших масштабах і якості. Альбом «XI» лунає зараз інакше, ніж звучав п'ять років тому, - зараз для альбому з'явився сильний бренд - «Міхал Шпак».

Po niebo

Przez nocy mrok i światło dnia,
Przez życia wir i tłumy spraw
Wciąż będę szedł,
Nie poddam się!

Przez morze łez i mniejsze zło
Przez głupi pech i szczyt i dno,
Tak będę szedł,
Nie poddam się!

Stracony czas,
Mówią mi tak,
Nie słucham rad
I ruszam co dnia
Po niebo!
Po niebo!
Po niebo!
Po niebo!

Przez błędy i spalony most,
Daremny trud i ślepy los,
Wciąż będę szedł,
Nie poddam się!

Na przełaj skrót i przeszkód tor,
Nie ważne nic i ważnie coś,
Tak, będę szedł,
Nie poddam się!

Stracony czas,
Mówią mi tak,
Nie słucham rad
I ruszam co dnia
Po niebo
Po niebo
Po niebo
Po niebo

Przez nocy mrok i światło dnia
(po niebo...)
Przez życia wir i tłumy spraw
(po niebo...)
Przez morze łez i mniejsze zło
(po niebo...)
przez głupi pech i szczyt i dno,
(po niebo...)
Tak będę szedł
Tak będę szedł
Tak będę szedł
Nie poddam się!

(Джерело: [18])

До неба

Скрізь морок ночі і світло дня,
Скрізь вихор життя і багато справ
Я постійно буду йти,
Я не піддамся цьому!

Через море сліз і менше зло,
Через дурне невезіння і верх, і дно,
Так, я буду йти,
Я не здамся!

"Втрачений час", -
Кажуть вони мені,
Але я не слухаю їхні поради
І рухаюся кожен день
До неба!
До неба!
До неба!
До неба!

Через помилки і спалені мости,
Даремну працю і сліпу долю
Я постійно буду йти,
Я не здамся!

На пересіченій місцевості та шляхи з перешкодами,
Якщо не важливо нічого і щось важливо,
Так, я буду йти,
Я не здамся!

"Втрачений час", -
Так кажуть вони мені,
Але я не слухаю їхні поради
І рухаюся кожен день
До неба!
До неба!
До неба!
До неба!

Через морок ночі і світло дня,
(До неба ...)
Через вихор життя і справи натовпу,
(До неба ...)
Через море сліз і менше зло,
(До неба ...)
Через дурне невезіння і верх і дно,
(До неба ...)
Так, я буду йти,
Та, я буду йти,
Та, я буду йти,
я не здамся!

(Джерело: [18])

Аудіо 6. Міхал Шпак, головний сінгл "Po niebo"/"По небу" з альбому "XI" (2011 р).

У мультфільмі режисера Гаррі Бардіна "Гидке Каченя" (2010) є епізод, коли Гидке Каченя, не знайшовши порозуміння у своєму дворі, у розпачі вирішив піти з дому. І недалеко від двору він став випадковим свідком розмови двох диких гусей: тата і його сина. Син дуже хотів швидше почати літати, а його батько, досвідчений життям, намагався його утримати від поспіху. Але син був дуже наполегливий, і батько, піддавшись на вмовляння сина, дозволив йому полетіти раніше терміну, коли крила ще не зміцніли. У момент цього пробного незміцнілого польоту мисливець легко підстрілює диких гусей: спочатку сина, а потім розгубленого батька. Бачачи всю цю картину, Гидке Каченя вирішує негайно повернутися до дому, тому що час ще не настав...

"Гадкий утёнок" (2010), режиссер Гарри Бардин.

Сын: «Пап, ну папа! Ну, пожалуйста! Папа, ну ты же обещал!»
Отец: «Ну, обещал…»
Сын: «Ты сказал, сегодня полетим.»
Отец: «Не торопись! Не торопись!»
Гадкий Утенок: "Вы дикие?.."
Отец: «Мы вольные! Сын мой, не слишком торопись!»
Сын: «Я не тороплюсь!»
Отец: «На меня смотри…»
Сын: «Ну, сколько можно?!»
Отец: «…у меня учись.»
Сын: «Хватит уже!»
Отец: «Сын мой, дорога далека.»
Сын: «Да я знаю, знаю!»
Отец: «Время есть еще!»
Сын: «Ну, скорее бы!»
Отец: «Поучись пока.»
Сын: «Ну, хорошо, хорошо!»
Отец: «Главная радость, мальчик мой,…»
Сын: «Я умею все, я уже большой!»
Отец: «…счастье полета над землей!»
Сын: «Знаю я и так, знаю я и так! Я умею все!»
Отец: «Так и запомни и усвой,…»
Сын: «Я уже большой!»
Отец: «Бедный наш брат домашний гусь…»
Гадкий Утенок: «Я?»
Отец: «Как подумаешь, разбирает грусть.»
Сын: «Ага!)))»
Отец: «Весь его жизненный простор - только птичий двор, да забор…»
….
Отец, обращаясь к Гадкому Утенку: «На меня смотри, у меня учись, время есть еще, поучись пока».

"The Ugly Duckling" (2010), directed by Garri Bardin.

Son: “Dad, well, Dad! Oh, please! Dad, well, you promised!”
Father: “Well, I promised ...”
Son:: “You said that today we would fly.”
Father: “Don’t hurry! Don’t hurry!”
The Ugly Duckling: “Are you wild?”
Father: “We are free! My son, do not be in a hurry too much!”
Son:: “I am not in a hurry!”
Father: “Look at me,…”
Son:: “Here we go again! What else?”
Father: “…learn from me.”
Son:: “Enough!”
Father: “My son, the road is far!...”
Son:: “Yes, I know, I know!”
Father: “There is still some time.”
Son:: “Well, roll on it!”
Father: “You should have to take time for studying...”
Son:: “Well, okay, okay!”
Father: “My boy, the greatest joy is…”
Son:: “I am able to do everything, I have already become an adult!”
Father: “…a flight above the land!”
Son:: “I know that, I know that! I am able to do everything!”
Father: “So remember it and adopt it.”
Son:: “I have already become an adult!”
Father: “Look at our poor brother, the domestic goose.”
The Ugly Duckling: “Am I?...”
Father: “If think of it, just the sorrow whelms the soul”
Son:: “Oh yeah!)))”
Father: “His whole life space is only the poultry yard and the fence...”
….
Father to the Ugly Duckling: “Look at me! Learn from me. There is still some time. You should have to take time for studying...”

Відео 7. Уривок з м/ф "Гідке Каченя" (2010), режисер Гаррі Бардін.

Завдяки інтернету нова цільова аудиторія, що залучається, незалежно від свого географічного положення та мовних особливостей сьогодні може дуже швидко ознайомитися з повним обсягом доступної у мережі інформації про марку з її минулого, сьогодення і іноді майбутнього. Це означає, що ставлення до марки буде також швидко, вибухоподібно і дуже концентровано сформовано. І це буде саме те ставлення, на процес побудови і глобального масштабу якого у традиційних брендів раніше йшли цілі роки, а іноді і десятиліття. Ми це повинні усвідомити;)

Однією з відомих висловів Бориса Березовського, опального політика часів 90-х років минулого століття, були слова: «Ми стали багатими тому, що раніше за інших зрозуміли, що почалися нові часи» [5].

Тільки є одна умова. До вибухоподібного перетворення марки на бренд можна підійти лише після випробування часом. Час перевіряє здатність марки переживати різні часи - хороші і погані (і останнє навіть важливіше), при цьому вміти вистояти і залишитися на ринку. Воскресіння через Розп'яття ... І не нами це було придумано. Але історію, яка стає головним інформаційним посилом у майбутнє, здатним торкнутися сердець цільової аудиторії, а тому - до швидкого масштабування, не придумаєш спеціально. Її потрібно прожити, накопичуючи її у часі і роблячи її публічною.

Ostatni zakręt

Nie ważne, że nie masz już nic,
Bo następnym razem może to ty
Na życia podium staniesz i wygrasz.
Tak, to twoja chwila.

Nie ważne, że cały ten świat
Dziś zapomniał jak na imię masz
Przypomnij mu i z całych sił
Żyj, dodaj gazu i do przodu idź!

Przed tobą już ostatni zakręt, zobacz
Za tobą został tylko szary pył
Tam nie ma już nic, nie oglądaj się wstecz
Śmiało dodaj gazu i do przodu pędź!

Przed tobą już ostatni zakręt, zobacz
Za tobą został tylko szary pył
Tam nie ma już nic, nie oglądaj się wstecz
Śmiało dodaj gazu i do przodu pędź!

(Джерело: [18])

Останній поворот

Не важливо, що у тебе нічого немає,
Бо наступного разу, можливо, ти
Встанеш на подіум життя і виграєш.
Так, це твій момент.

Не важливо, що весь цей світ
Сьогодні забув твоє ім'я.
Нагадай йому його, і з усіх сил
Живи, додай газу і йди вперед!

Перед тобою вже останній поворот, подивися,
За тобою залишився лише сірий пил.
Там більше немає нічого, не озирайся назад.
Сміливо додай газу і їдь вперед!

Перед тобою вже останній поворот, подивися,
За тобою залишився тільки сірий пил.
Там більше немає нічого, не озирайся назад.
Сміливо додай газу і їдь вперед!

(Джерело: [18])

Фан-Відео 8. Пісня "Останній поворот" Міхала Шпака / Michał Szpak - Ostatni Zakręt [ENG and ESP subtitles] (Джерело: [18; 24]).

У більшості старовинних казок головний персонаж перетворюється на справжнього героя тільки тоді, коли він проходить усі випробування, а саме: вогонь, воду і мідні труби. Стійкість героя до таких випробувань у читачів завжди викликає до нього як мінімум повагу, оскільки час хоч і перевіряє марку на гнучкість до мінливих чинників маркетингового середовища, але при цьому справжній бренд не ламається і внутрішньо не змінюється під цим впливом.

Перший вихід Міхала Шпака на сцену під час кастингу на польський «Х-фактор» у 2011 році зал зустрів сміхом через епатажний андрогінний зовнішній вигляд співака (рис. 6). А одна з членів жюрі навіть запропонувала йому зняти «жіночі» прикраси, які були на шиї рок-співака, тому що вони їй не сподобалися. Міхал не став з нею суперечатися і просто з посмішкою зняв намисто. Але тільки він почав співати обрану ним для кастингу пісню «Dziwny jest ten świat» ( "Дивний цей світ») Чеслава Немена (Czesław Niemen ), зал і жюрі стихли, почувши надзвичайний голос і манеру виконання вокаліста.

Dziwny Jest Ten Swiat

Dziwny jest ten świat,
gdzie jeszcze wciąż
mieści się wiele zła.
I dziwne jest to,
że od tylu lat
człowiekiem gardzi człowiek.

Dziwny ten świat,
świat ludzkich spraw,
czasem aż wstyd przyznać się.
A jednak często jest,
że ktoś słowem złym
zabija tak, jak nożem.

Lecz ludzi dobrej woli jest więcej
i mocno wierzę w to,
że ten świat
nie zginie nigdy dzięki nim.

Nie! Nie! Nie!

Przyszedł już czas,
najwyższy czas,
nienawiść zniszczyć w sobie.

Lecz ludzi dobrej woli jest więcej
i mocno wierzę w to,
że ten świat
nie zginie nigdy dzięki nim.

Nie! Nie! Nie!

Przyszedł już czas,
najwyższy czas,
nienawiść zniszczyć w sobie.

(Джерело: [18])

Дивний цей світ

Дивний цей світ,
який зберігає в собі
так багато зла.
І це дивно,
що протягом стількох років
людина нехтує людиною.

Цей дивний світ,
Світ людських відносин,
іноді навіть соромно зізнатися.
Але однак часто є,
що хтось тебе словом злим
вбиває, як ножем.

Але людей доброї волі більше
і я твердо вірю в те,
що цей світ
ніколи не помре через нього.
Ні! Ні! Ні!

Приходьте зараз-прийшов час
Час ненависть знищити у собі.

Але людей доброї волі більше
і я твердо вірю в те,
що цей світ
ніколи не помре через нього.
Ні! Ні! Ні!

Приходьте зараз - прийшов час,
Час ненависть знищити у собі.

Відео 9. Міхал Шпак на кастингу на польський «Х-Factor» у 2011 році ([1; 14]).

Результатом цього виступу були три «Так!» від членів жюрі та проходження Міхала у наступний етап. У фіналі цього «Х-Factor» Міхал Шпак посів друге місце.

У переносному сенсі цей процес можна порівняти з травою: якщо вона гнучка і зелена, навіть важкий черевик, який пройде по такій траві, не зможе її погубити. Трава спочатку і пригнется, але пізніше знову випрямиться, тому що не зламається, як це могло б статися, якби трава була сухою (прим.: якщо марка продовжувала б застосовувати традиційні інструменти бренд-менеджменту, які вже застаріли). Перевірка бренду часом стає його гарантією для цільової аудиторії, а значить, викликає довіру до нього у майбутньому.

Незважаючи на те, що творчість Міхала Шпака у музиці, відео з його інтерв'ю, прес-конференцій або навіть репетицій викликають не менший інтерес, судячи з кількості їх переглядів і обговорень у інтернеті. Припускаю, що інформаційні приводи деяких інтерв'ю у минулому, можливо, і були спровоковані артистом спеціально за допомогою досить епатажної поведінки. Але саме у таких інтерв'ю і розкривалася Особистість артиста і його вміння тримати удар.

Цікава особливість: через усі інтерв'ю червоною стрічкою проходять неочікувані для представленого образу артиста його особисті якості: інтелігентність, спокій і відсутність будь-якої реакції навіть на відверті образливі висловлювання, професійна цілеспрямованість і висока працездатність, не по віку мудрість, стриманість, гарне виховання, аристократичність, ставлення до сім'ї і класичних традицій - усе те, що раніше називалося загальнолюдськими цінностями.

І, на мій погляд, саме цей факт завжди був головною складовою справжнього епатажу артиста, а не його зовнішні образи. Для сьогоднішнього суспільства загальнолюдські цінності або життєві орієнтири вже практично зруйновані (вони перестали бути загальноприйнятими усіма людьми). Внутрішній зміст артиста контрастує з його візуальними образами, які він застосовує у своїй творчості. Хоча у цьому і є позитивна ефективність епатажу, про що більш детально див. [6]. Але, незалежно від його образу – чи співав він церковні молитви, чи виконував від важкий метал, класику з симфонічним оркестром, електронну, рок чи поп-музику або використовував максимально стриманий (на Євробаченні), але дуже впізнаваний образ, - кожний з цих образів завжди викликав дві потужні і протилежні за своїм забарвленням хвилі емоцій [15]. Значить, не у візуализації образу справа... Просто «у його музиці - світло, коли всі говорять, що люблять темряву». Послухайте, почитайте тексти і переклади пісень, які він співає...

Хоча епатажний стиль візуализації образу, безумовно, часто є дуже важливим для брендів, особливо на початкових етапах їх побудови. Це стає маркетинговим інструментом для того, щоб інформаційний посил бренду стало візуально видно для цільової аудиторії і у підсумку – щоб він був почутий нею. Однак і епатаж, у своєму традиційному розумінні, з метою побудови брендів також вже почав застарівати і втрачати свою ефективність у бренд-менеджменті через масове масштабування цього інструменту на даному етапі розвитку інформаційного суспільства. Епатаж вже перетворився на культуру, а культура (у своєму класичному розумінні), навпаки, - на епатаж.

У зв'язку з цим у бренд-менеджменті ефективною альтернативою епатажу стає ностальгія [6]. Це стосується сьогодні і музики, у якій ностальгічний підхід отримав назву «shazam-ефект». Під shazam-ефектом розуміється тенденція виходу в музичні ТОПи пісень, виконаних у музичних стилях, популярних у минулому. Завдяки сервісу розпізнавання треків Shazam і чартам журналу Billboard, складеним із урахуванням кількості прослуховувань і завантажень треків в інтернеті, стало відомо, що музика, яка подобається сьогоднішнім користувачам, не завжди збігається з музикою, відібраної лейблами [7]. На думку Іспанської національної дослідницької ради, стиль пісні, знайомий мозку, сприймається легше, значить, гарантує пісні популярність. Це цілком логічний, але інноваційний тренд інформаційного суспільства, який поки знають і використовують в якості конкурентної переваги далеко не всі фахівці. Зокрема, цей тренд до кінця ще не усвідомили навіть клієнт-орієнтовані маркетологи;)

У нещодавньому інтерв'ю музикант Олександр Кутіков, бас-гітарист, вокаліст і композитор легендарної рок-групи «Машина часу» (рок-бренд, перевірений часом), зазначив специфіку сьогоднішнього етапу розвитку в музиці: вся можлива музика вже написана, і зараз акцент з самої музики зсувається на її зміст.

Можливо, існуючі сьогодні «традиційні» підходи до професійного оцінювання музики у майбутньому будуть переглянуті, виходячи з нових реалій інформаційного суспільства?..

Для брендів майбутнього в інформаційному суспільстві стає набагато важливішим - це ставати рідними для своєї цільової аудиторії, ніж прагнути чимось її епатувати, дивувати (хоча результатом, швидше за все, буде саме здивування, але це не повинно бути метою маркетингової кампанії). У ситуації режимів з загостренням, коли процеси входу-виходу марок з ринків скорочуються [3], найбільш надійним для цього засобом у черговий раз повинно стати відродження загальнолюдських цінностей [6; 8]. Це пояснюється тим, що загальнолюдські цінності неодноразово проходили своє випробування часом, що можна порівняти з історією людства, де жодний інший інструмент не витримував. Такі цінності завжди ставали орієнтиром у хаосі, а тому до них знову і знову поверталося людство. Це принципово новий підхід у процесі побудови брендів, але він уже з'явився у шоу-бізнесі (з появою Міхала Шпака).

Зараз у різних ЗМІ можна зустріти твердження, що Міхал Шпак змінився: чи то завдяки новим образам і стилю, чи то завдяки дорослішанню, чи то обставинам... Але ті, хто його знає давно, впевнена, скажуть, що внутрішньо він зовсім не змінився. Просто зараз люди його почули і прийняли. Та й він сам про це співає у своїй головній пісні «Byle Być Sobą» / «Тільки бути собою» нового однойменного альбому. Це все випробування і "вогнем", і "водою" (іноді навіть у прямому сенсі цих висловів).

Byle Być Sobą

Byle być sobą
Byle być sobą do końca
Inni nie mogą
Inni nie mogą do końca

Do końca
Sobą zostać

Byle by kochać
Wierzyć że warto chcieć więcej
Byle by poczuć
Poczuć czym w życiu jest szczęście

Nie czekać
Uwierzyć w człowieka

Nawet kiedy w oczy wieje wiatr
Kiedy nie do końca wiesz
Warto ciągle wierzyć w lepszy świat
Rób swoje możesz, nie jesteś sam

Byle do końca
Byle do końca być sobą
Inni do końca
Inni do końca nie mogą

być sobą
być sobą

(Джерело: [18])

Тільки б бути собою

Тільки б бути собою,
тільки б бути собою до кінця.
Інші не можуть,
Інші не можуть до кінця.

До кінця
Залишитися собою.

Тільки б любити,
вірити, що це коштує більше, ніж ти хочеш.
Тільки б відчувати,
Відчувати, що в житті є щастя.

Не чекай,
Повір у людей.

Навіть коли вітер дме в очі,
Коли не до кінця можна зрозуміти і розглянути,
варто, як і раніше вірити в кращий світ,
Роби те, що ти можеш зробити для світу, ти не самотній.

Тільки б до кінця,
тільки б до кінця бути собою.
Інші до кінця,
Інші до кінця не можуть

Бути собою,
Бути собою.

Відео 10. Michał Szpak - Byle Być Sobą (Buczek, 2016)(Джерела:[1; Channel: Motion Media]).

Зроблю репост "рецепта", яким одного разу вже ділилася з випускниками мого ВНЗ і адресувала його маркетологам. Що станеться, якщо поставити на вогонь три однакові прозорі ємності з водою: в одну кинути картоплину, в іншу покласти сире яйце, а у третю насипати зерна кави? Варити необхідно шістдесят хвилин. Яйце і картоплина зваряться, а зерна кави розчиняться у воді. Але це буде дуже поверхневе пояснення того, що сталося насправді.

Тверда картоплина, побувавши в окропі, стане м'якою і разваристой. Крихке і рідке яйце, зварене "вкруту", затвердіє. Ззовні вони майже не зміняться, але вони поміняють свою структуру під впливом однакових факторів зовнішнього маркетингового середовища - окропу. Так і люди - сильні ззовні - можуть розклеїтись і стати слабкими там, де інші, м'які і ніжні, лише затвердіють і стануть жорсткими, а іноді навіть жорстокими.

Але що ж сталося з кавою?... Зерна кави розчиняються у новому середовищі і змінюють його, перетворюючи воду на прекрасний ароматний напій. Є особливі люди і бренди, які не змінюються в силу зовнішніх обставин - у них є унікальний внутрішній вміст, тому вони самі здатні змінити ці обставини і перетворити їх на щось нове і прекрасне.

Відео 11. Кава - це коли ось так!.. Michał Szpak Toruń 20.06.2016 (Джерело:[17]).

Мені цікаво спостерігати за динамікою забарвлення коментарів про представника Польщі на "Євробаченні". Непередаванна за силою і енергетикою підтримка не потребує свого опису. Після Євробачення вона, навіть через майже три місяці, продовжує посилюватися з наростаючою швидкістю.

А ось протилежна їй - хвиля негативу, вульгарності, сарказму і чорного гумору, часто з негативним і відвертим підтекстом, поступово з часом змінює своє спрямування і думку про Міхала Шпака.

Не тільки фани Міхала Шпака з різних країн світу, але й багато подібних «чорних коментаторів», що особливо цінно і дивно, починають розвиватися особистісно, прагнути отримання персонального результату - так само, як Міхал Шпак демонструє своїм прикладом. Не завжди це відбувається відкрито, не завжди це навіть внутрішньо визнається і, може, навіть не усвідомлюється ними до кінця, але в динаміці спостереження це стає помітно. Багато хто пішов до спортзали, хтось переміг на спортивних змаганнях, хтось розлучився з депресією і знайшов свою любов, хтось почав малювати і написав геніальний портрет, хтось почав створювати дуже незвичайні арт-роботи, хтось став публічним , хтось почав активно вивчати іноземну мову (а то і одразу дві, одна з яких - польська) і т.д. - цей список персональних досягнень можна продовжувати дуже довго. Але головним у цьому списку буде те, що кожний його пункт - це вчинок!

Скажіть, чи не про подібну споживчу поведінку сьогодні мріє кожний бренд?!. .. У ситуації повної прокрастинації (відкладання будь-яких справ на невизначений термін і відсутність бажання взагалі що-небудь робити), це можна вважати справжньою революцією! Поверх цунамі «чорних» демотиваторів творчість артиста перетворюється на найпотужніший мотиваційний лінкор, здатний вести за собою ...

Маркетологи на шляху побудови бренду мусять розмовляти зі своєю цільовою аудиторією картинками ("кліпове мислення" інформаційного суспільства до цього зобов'язує бренди), які, можливо, не завжди безпосередньо властиві їхнім душам і відображають них. Але такі картинки є зрозумілими їх цільовим аудиторіям. Це робиться брендами для того, щоб щось поміняти і, таким чином, досягти поставленої мети. Картинки поступово зникнуть і забудуться, але вміст повідомлення, яке вони готували, залишиться у свідомості. Тому формат шляху досягнення мети може бути будь-яким, навіть епатажним "на межі"...

Отрывок „Aнгел-A” (2005)

Андре: «Я не интересен.»
АнгелА: «Да брось ты, наоборот. Ты умен, очарователен.»
Андре: «Не издевайся надо мной!»
АнгелА: «Честное слово! точно тебе говорю! Все это внутри. Постарайся выпустить это наружу.»
Андре: «Я стараюсь, стараюсь. Это непросто...»
АнгелА: «Напротив, очень легко. Сейчас увидишь. Посмотри в зеркало. Что ты видишь?»
Андре: «Я вижу красивую девушку.»
АнгелА: «Спасибо. А возле нее кого ты видишь?»
Андре: «Ну, не знаю…»
АнгелА: «Вот, умница. Уже лучше.»
Андре: «Ты находишь?..»
АнгелА: «Да! Прежде ты видел только дерьмо, а теперь его нет. Отсюда вывод: ты вычистил всё внутри. Теперь нужно заполнить эту пустую раковину. Не оставлять же это. Итак, смотри хорошенько перед собой. Милое лицо. Что в нем интересного?»
Андре: «Не представляю.»
АнгелА: «Гляди внимательно, в глаза. Что ты там видишь?»
Андре: «Ну, доброту…»
АнгелА: «Верно. Через край! И еще что? Смотри!»
Андре: «Ну, они, вроде, ничего?..»
АнгелА: «Вот! Именно! Они красивые! А еще что? Что в них еще?»
Андре: «А еще?… Там есть нежность?..»
АнгелА: «Ну, конечно! Полно! А любовь?»
Андре: «Да. Любви там много. Переизбыток!»
АнгелА: «Тогда нужно выпустить ее! Признайся мне в любви.»
Андре: «Чего?..»
АнгелА: «Ты любишь меня?»
Андре: «Да… В смысле?.. Ну, я к тебе испытываю определенные чувства…. Но это наверняка дружба, которая…»
АнгелА: «Ты любишь или не любишь?»
Андре: «Я полюбил тебя с самой первой секунды.»
АнгелА: «Ну, так скажи это!»
Андре: «Это довольно трудно…»
АнгелА: «А почему? Знаешь?»
Андре: «Нет.»
АнгелА: «Потому что тебе этого не говорили. Ведь так? Трудно отдавать любовь не получая ничего взамен.»
Андре: «Да.»
АнгелА: «Я люблю тебя, Андре. Пожалуйста! Ты получил любовь. Теперь можешь мне дать немножко. Твоя очередь.»
Андре: «Я люблю тебя, Ангела. Как бы тебя не звали.»
АнгелА: «Ты прав. Повтори это, но без имени.»
Андре: «Люблю.»
АнгелА: «А теперь посмотри на себя внимательно и скажи это.»
Андре: «Не могу.»
АнгелА: «Можешь. Посмотри на себя. Тебе так не хватает ощущений, что тебя любят, что ты нужен. Неужели ты не веришь, что заслуживаешь заботы и внимания? Смелей, не отказывай своему израненному телу, которое так долго безропотно терпит тебя. Скажи ему, что у него свой смысл, свое место. Дай ему то, что оно заслуживает.»
Андре: «Я люблю тебя, Андре… Люблю.»
АнгелА: «Я тобой горжусь, Андре!»

Fragment z filmu “Angel-A” (2005), reż. Luc Besson
(Tłumaczenie: Edyta Gd)

Andre: "Czy moje pytania cię niepokoją?"
Anioł-A: "Jeśli naprawdę jesteś mną zainteresowany, może zainteresujesz się sobą?"
Andre: "Ja nie jestem interesujący.”
Anioł-A: "Oczywiście, że jesteś! Jesteś przystojny, inteligentny..."
Andre: "Bzdury!"
Anioł-A: "Ależ tak, daję słowo! To wszystko jest w środku, ale ty tego nie widzisz I nie pozwalasz na uwolnienie."
Andre: "Próbuję… To nie jest proste…"
Anioł-A: "Ależ jest. Pokażę ci. Spójrz w lustro. Co widzisz?"
Andre: "Widzę piękną dziewczynę."
Anioł-A: "Dziękuję. A obok niej co widzisz?"
Andre: "No, nie wiem..."
Anioł-A: "Robisz postępy”
Andre: "Tak sądzisz?.."
Anioł-A: "Tak! Dotąd widziałeś tylko gówno. Teraz przynajmniej nie widzisz nic. Dobrze się oczyściłeś. Teraz musisz wypełnić tę pustą powłokę. Nie możesz pozostawić jej pustej. Przyjrzyj się uważnie temu, co widzisz przed sobą. Czy coś przyciąga twoją uwagę w tej przystojnej twarzy?"
Andre: "Niewiele."
Anioł-A: "Spójrz uważnie w swoje oczy. Co widzisz?"
Andre: "Dobroć..."
Anioł-A: "Zgadza się. Dużo dobroci! Co jeszcze? Patrz!"
Andre: "Moje oczy wyglądają nie najgorzej, prawda?.."
Anioł-A: "Piękno! Dokładnie! One są piękne! I co jeszcze?"
Andre: "Może…Pewna łagodność?.."
Anioł-A: "Ta, dużo łagodności! A miłość?"
Andre: "Pewnie. Miłości tam wiele. Może nawet zbyt wiele!"
Anioł-A: "Jeśli jest jej za dużo, trzeba ją uwolnić! Powiedz, że mnie kochasz."
Andre: "Co?!"
Anioł-A: "A nie kochasz?"
Andre: "Tak... bardzo… To znaczy.. Cóż, to jest pewien rodzaj uczucia.... Ale to może być też przyjaźń, która..."
Anioł-A: "Kochasz cmnie, czy nie?"
Andre: "Zakochałem się w tobie od pierwszego dnia. Od pierwszej sekundy."
Anioł-A: "No więc powiedz to!"
Andre: "To trudne..."
Anioł-A: "A wiesz dlaczego?"
Andre: "Nie."
Anioł-A: "Bo nikt nigdy nie mówił tego tobie. Prawda? Trudno dawać innym miłość , jeśli nikt tego nie odwzajemnia."
Andre: "Tak."
Anioł-A: "Kocham cię, Andre. Widzisz! Otrzymałeś miłość. Teraz z kolei ty możesz mi dać trochę. Śmiało!"
Andre: "Kocham cię, Angel-A. Czy jakkolwiek masz na imię."
Anioł-A: "Masz rację. Powtórz to, ale bez mojego imienia."
Andre: "Kocham cię."
Anioł-A: "Dobrze. A teraz spójrz sobie w oczy i powiedz to."
Andre: "Nie potrafię."
Anioł-A: "Oczywiście, że potrafisz. Spójrz na siebie, na swoje ciało. Zmęczone brakiem miłości i wiary. Czy nie widzisz, że ono zasługuje na odrobinę troski? Nie odrzucaj swojego poranionego ciała. Ono przez cały ten czas cierpiało w milczeniu. Powiedz swojemu ciału, jak ważne jest, że ma swoje miejsce. Daj mu to, na co zasługuje."
Andre: "Kocham cię, Andre…Kocham cię..."
Anioł-A: "Jestem z ciebie dumna, Andre."

Відео 12. Уривок з к/ф "Ангел-А"(2005), режисер - Люк Бессон.

При цьому в інформаційному суспільстві бути брендом означає, що разом з глобальною популярністю, високоефективною комерціалізацією також приходить велика соціальна відповідальність, яка масштабується слідом за масштабуванням бренду. Бренду буде складно балансувати на такій тонкий межі, тому що у нього зникає право навіть на найменшу маркетингову помилку - адже вона може обернутися соціальним «ефектом метелика».

Однак, якщо ідеологія бренду ґрунтується на загальнолюдських цінностях і високій моралі, навіть у глобальних масштабах хаосу саме високі цінності стають внутрішніми і природними обмеженнями, що не дозволять статися масштабній соціальній катастрофі. Тому в цьому випадку брендам, що мають такі цінності, потрібно просто прагнути повільно підтягувати свою цільову аудиторію за собою!

Неголосно... Дуже делікатно, трохи підказуючи і злегка показуючи лише напрямок. До тих пір, поки цільова аудиторія не залунає хором, в унісон з брендом. "О-о-о-о, скажи мені, вона чорного або білого, якого кольору твоє життя?"

Відео 13. Świnoujścia Color of your life 16-07-2016 (Джерело [1]).

P.S. Після успіху Міхала Шпака у польському конкурсі «Х-фактор» у 2011 році аудиторія очікувала від нього швидкого виходу нового альбому [9]. Однак випуск альбому затягнувся через відмову продюсерів, які не прийняли тоді зміст нових пісень Міхала, оскільки їм «потрібно було щось більш сучасне» [9; 10]. Вони не змогли побачити у цій музиці футурологічний прогноз народження у свідомості слухачів «shazam»-ностальгіі...

«Спалити - не означає спростувати», - сказав Джордано Бруно, вирушаючи на вогнище. Вирок не переглянутий досі. Але на місці його страта - площі Кампо- деї- Фйорі в Римі - зараз встановлено пам'ятник, на якому написано: «9 червня 1889 року. Бруно - від століття, яке він передбачав, на тому місці, де було запалене вогнище».

Міхал розлучається з продюсерами. І через декілька складних років забуття (тільки йому одному відомо, наскільки саме складних у психологічному, творчому і глибоко особистісному плані), він накопичує у собі найпотужніші сили та у 2015 повертається на сцену з новою професійною командою! На світову сцену!

Upasc ale wstac

Widzisz kolory,
widzisz milion barw
Myślisz, że jesteś lepszy bo
miałeś więcej szans

Widzisz człowieka,
nie przychylny był mu czas
nie może zrobić kroku, zobacz,
upadł, potem wstał

Wysoko w chmurach,
napisany z góry lepszy los
komu się zdarzy piękno
kogo zepchnie gdzieś na samo dno

Dzień za dniem,
byle przegonić noc
byle obudzić w sobie siłę
upaść ale wstać
w lustrze widzieć
ciągle swoją twarz

Wdychasz powietrze,
czujesz jego smak
Myślisz, że jesteś lepszy bo
miałeś w życiu plan

Widzisz człowieka
on był kiedyś kimś
nikt mu nie podał ręki, zobacz
Tak, to byłeś ty

Wysoko w niebie
napisany z góry lepszy los
komu się zdarzy szczęście,
kogo zepchnie gdzieś na samo dno

Dzień za dniem,
byle przegonić noc
byle obudzić w sobie siłę,
aby trwać

Dzień za dniem,
byle przegonić noc
i obudzić w sobie siłę,
aby trwać
W lustrze widzieć swoją twarz
Upaść ale wstać!

(Джерело: [1, 18]).

Упасти, але встати

Бачиш кольори,
Бачиш мільйони барв.
Думаєш, що ти ліпше, тому що
Ти маєш більше шансів.

Бачиш людину?
У нього був несприятливий час,
Він не міг зробити ні кроку, але дивись,
Він упав, потім вставав.

Високо в хмарах
Заздалегідь написані кращі долі:
З кимось відбувається вся краса,
А когось скидають на саме дно.

День за днем,
Тільки б обігнати ніч,
Тільки б прокинутися в силі,
Упасти, але встати.
У дзеркалі ти постійно
бачиш своє обличчя.

Ти вдихаєш повітря,
Відчуваєш його смак?
Ти думаєш, що ти ліпший, бо
Ти маєш плани на життя.

Бачиш людину?
Колись він був кимось.
Ніхто йому не подав руку, дивись,
Так, це був ти…

Високо в небі
Заздалегідь написані кращі долі:
Комусь щастить,
А когось скидає на саме дно.

День за днем,
Тільки б обігнати ніч,
Тільки б прокинутися в силі,
Щоб продовжувати.

День за днем,
Тільки б обігнати ніч,
Тільки б прокинутися в силі.
У дзеркалі ти постійно бачиш своє обличчя.
Упасти, але встати!

(Джерело: [1, 18]).

Відео 14. "Упасти, але встати", Міхал Шпак / Michał Szpak- Upaść ale wstać, Strzelce Krajeńskie 4.09.2016 (Джерело: [22]).

2016. Високі результати на Євробаченні і глобальний масштаб популярності, подвійна перемога в найпрестижнішому конкурсі польської пісні «Ополе» (SuperJedynki і Grand Prix Winner в Złote Opole), звання «Артист року», платиновий альбом «Color Of Your Life» (на вересень 2016 – вже двіччі платиновий), золотий альбом «Byle Być Sobą», які стали найбільш продаваними альбомами у Польщі, найвищі рейтинги популярності і найвища комерціалізація, а також багато інших звань і перемог. Сьогоднішній графік виступів і інтерв'ю Міхала Шпака практично не має вихідних і складається іноді з двох концертів на день, його чекають у кожному місті Польщі та за кордоном, заплановано турне іншими країнами [16].

Крім того, до його традиційної сцени додався принципово інший формат - Сцена Віртуальна, якій і була присвячена ця стаття. «The winner takes it all!» (Переможець забирає все!) - або «мідні труби»...

Концерт в информационном обществе

Рис. 7. Деякі досягнення Міхала Шпака протягом двох місяців після Євробачення (за даними на 15.07.2016) (Джерело: [1; 12; 16]).

The winner takes it all (ABBA, cover)

I don't wanna talk
Аbout the things we've gone through
Though it's hurting me
Now it's history
I've played all my cards
And that's what you've done too
Nothing more to say
No more ace to play

The winner takes it all
The loser standing small
Beside the victory
That's her destiny

I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense
Building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool
Playing by the rules

Переможець забирає все (АББА)

Я не хочу говорити
про все, через що ми пройшли.
І хоча мені боляче,
Це все в минулому.
Я розіграв всі свої карти,
І ти зробила те ж саме.
Більше нічого сказати,
Козирі закінчилися.

Переможець забирає все.
Програвший залишається непомітним
Поруч із перемогою -
Така доля.

Я був у твоїх руках
І думав, що так і повинно бути.
Я уявляв, що це правильно,
Якщо ти захистиш мене,
Побудуєш мені будинок,
Я думав, що буду сильним там.
Але я помилявся,
Граючи за правилами.

Відео 15. Виступ Міхала Шпака з кавером на пісню "The winner takes it all" (ABBA) на концерті Life Festival Oświęcim 2016, через декілька днів після перемог на фестивалі Opole 2016. [Відмічу, що ця пісня отримує зовсім інше забарвлення, якщо уявити, що її слова адресовані не до конкретної людини, а до певних людей. (Хто бачив прямий ефір Opole, знає, що відбувалося у цей період за лаштунками, та особисто проходили аналогічне випробовування такими "мідними трубами", ввідчуваю, зрозуміють моє виключно суб'єктивне враження від цього виконання правильно...)]

Тільки «мідні труби» - це найжорстокіше випробування, яке надсилається у казках Справжньому Герою, бренду, який вже пройшов «вогонь» і «воду». Успіх не вибачають... Але любов Людства до бренду сильніше «людських законів». І хочете прогноз від # Футуролога? Не тільки Польща, яку він так щиро любить. І не тільки Європа. Йому буде належати увесь Світ. Воскресіння через Розп'яття існує!!!

Jesteś Bohaterem

Czas, gdy się wszystko zaczyna,
Myślisz sobie: Mogę zmienić świat
I przychodzi ten dzień, gdy
Wiesz już kim chcesz być
Nie zmieni tego nikt
A ktoś, kogo znasz
Tylko z TV
On mówi ci jak żyć
Lecz ty wiesz lepiej

Jesteś bohaterem
Na zawsze
Walczyłeś dla nas
Jesteś bohaterem
Na zawsze
Prawdziwy bohater
Ma twoją twarz

Mija czas, znów kolejne rozstania
Gdzieś na skraju drogi pośród pól
Wszystko bierze zwycięzca
Albo nic, tak mówią inni
Lecz nie ty
Pokochać i żyć, mieć w życiu cel umiałeś
[Prawdziwy bohater ma twoją twarz]

Jesteś bohaterem
Na zawsze
Walczyłeś dla nas
Jesteś bohaterem
Na zawsze
Prawdziwy bohater
Ma twoją twarz

Miałeś w życiu ważny cel

Jesteś bohaterem
Na zawsze
Walczyłeś dla nas
Jesteś bohaterem
Na zawsze
Prawdziwy bohater
Ma twoją twarz

Prawdziwy bohater ma twoją twarz

(Джерело: [1, 18]).

Ти Герой

Час, коли все тільки починається,
Ти думаєш собі: "Я зміню світ".
І приходить той день, коли
Ти вже знаєш, ким ти хочеш бути,
ніхто не змінить цього.
А хтось, кого ти знаєш,
Прямо з екрану телевізора ,
Він говорить тобі, як жити,
Але ж ти знаєш краще.

Ти - герой
Назавжди.
Ти боровся за нас,
Ти - герой
Назавжди.
У справжнього героя,
Твоє обличчя.

Проходить час, знову чергові розлуки
Десь на узбіччі серед полів.
"Переможець бере все,
Або нічого", - так скажуть інші,
Але не ти,
Покохати і жити, мати мету в житті –
Ти знаєшь, як це зробити.

У справжнього героя твоє обличчя.

Ти - герой
Назавжди.
Ти боровся за нас,
Ти - герой
Назавжди.
У справжнього героя,
Твоє обличчя.

У тебе була важлива мета в житті.

Ти - герой
Назавжди.
Ти боровся за нас,
Ти - герой
Назавжди.
У справжнього героя,
Твоє обличчя.

У справжнього героя твоє обличчя

(Джерело: [1, 18]).

Відео 16. Виступ Міхала Шпака з піснею "Справжній Герой" / "Jesteś Bohaterem" (Amfiteatr Świnoujście) (Джерело: [1]).

Список джерел (references).

Висловлюю нескінчену особисту подяку усій глобальній і інтернаціональній фан-спільноті Міхала Шпака у світі: кожному фан-клубу у кожній країні, у тому числі особисту подяку чарівній фан-групі артиста у ВКонтакті;) [1], а також персонально кожній активній фан-учасниці за бережливо зібрані вами унікальні і рідкісні факти, фото, відео, посилання, пости, коментарі, вашу щирість, переклади, тексти пісень і моє творче натхнення! Ви - най-, найкращі фани у Світі!!!:* peace love szpak peace love szpak peace love szpak

  1. VK: Michał Szpak /Михал Шпак/ Michal Szpak FanGroup – Режим доступа: https://new.vk.com/michalszpak.
  2. Откровенные карикатуры о том, во что мы превратили наш мир. – Режим доступа : http://newsmir.info/179884.
  3. Юдіна Н. В. Управління майбутнім на основі концепції інноваційного розвитку // Антикризове управління економікою України: нові виклики. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, КНЕУ ім. В.Гетьмана, 15-17 грудня 2015 року). – К., 2015. - С. 124-127. – Режим доступа : http://futurolog.com.ua/blog_konferencia_kneu_2015_12_15.phtml.
  4. Блоггеры становятся популярнее звезд шоу-бизнеса. – Режим доступа : https://vk.com/startup.futurolog?w=wall-72720155_106.
  5. Мы стали богатыми, потому что быстрее других поняли, что начались новые времена. – Режим доступа : http://www.kommersant.ru/doc/2153782.
  6. Юдина Н. В. Инструменты продвижения брендов в будущем: эпатаж или классика? / Н. В. Юдина // Бренд-менеджмент. - 2014. - Т.6. - С. 322-331. http://futurolog.com.ua/epatazh.html.
  7. Tomson D. The Shazam Effect / Derek Thomson // The Atlantic. – Режим доступа : http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2014/12/the-shazam-effect/382237.
  8. Юдина Н.В. Новое конкурентное преимущество – общечеловеческие ценности / Н. В. Юдина // Бренд-менеджмент. - 2014. - Т. 6. - С. 322-331.
  9. Michał Szpak @ Dzień Dobry // Michał Szpak - International Fan Club. - Режим доступа : http://www.dailymotion.com/video/x4kiws0_michal-szpak-dzien-dobry-subtitled_music.
  10. Болезненная пощёчина для Михала Шпака – Режим доступа : https://vk.com/michalszpak?w=wall-116879433_56616.
  11. Live - Michał Szpak - Color Of Your Life (Poland) / Eurovision Song Contest. – Режим доступа : https://www.youtube.com/watch?v=87BBmxm7IJU.
  12. FB: Michał Szpak @Szpakmichal. – Режим доступа : https://www.facebook.com/szpakmichal.
  13. Instagram: michal_szpakofficial. – Режим доступа : https://www.instagram.com/michal_szpakofficial.
  14. Michał Szpak - rewelacyjne wykonanie utworu "Dziwny jest ten świat" w X-Factor / banzaj.pl. – Режим доступа : http://www.video.banzaj.pl/film/8199/michal-szpak---rewelacyjne-wykonanie-utworu-dziwny-jest-ten-swiat-w-x-factor-1.
  15. Prusaczyk M. Michał Szpak: “W życiu nie brakuje mi odwagi” / Monika Prusaczyk // PetroNews.Pl. – Режим доступа : http://petronews.pl/michal-szpak-w-zyciu-nie-brakuje-mi-odwagi.
  16. Michał Szpak. Official website. – Режим доступа : http://michalszpak.pl.
  17. Channel : Teresa Tet. – Режим доступу : https://www.youtube.com/channel/UCdBkw-ggD37Q2lwDh6iIBVQ.
  18. Michał Szpak. - Режим доступа : http://en.lyrsense.com©
  19. Channel: Michal Szpak - International FC. - Режим доступа : https://www.youtube.com/channel/UCKoXJFATcwHIRP6ClXaWpyw.
  20. Channel: #madeinserce. Режим доступа : https://www.youtube.com/channel/UCn19nOXFykL7cdm3eBwbH6A
  21. Michał Szpak. - Режим доступа : http://lyricstranslate.com
  22. Michał Szpak (Oficjalny Fan Club). - Режим доступа : https://www.facebook.com/groups/178004762599857
  23. Israel loves Michał Szpak 2016. - Режим доступа : https://www.facebook.com/Israel-loves-Micha%C5%82-Szpak-2016-1036689746420430/
  24. ...і багато, багато інших.

Відео-nonfiction 17. Новий музичний кліп Міхала Шпака, “Rosanna” (21.09.2016). (C) 2015 Sony Music Entertainment Poland Sp. z o.o. na wylacznej licencji As Plus.

Междисциплинарный футурологический Форум Управление Будущим на стыке технологических укладов. Искусственный интеллект

Цитувати статтю (orcid: 0000-0002-1730-9341):

Юдіна Н.В. Воскресіння через Расп'яття: Міхал Шпак (Michał Szpak). Nonfiction / Наталія Юдіна / Міждисциплінарний футурологічний форум «Управління майбутнім на стику технологічних укладів» (Київ, 15-17 липня 2016р.) : тези, доповіді, статті / [уклад. − Л. І. Юдіна]. – К., 2016. − Режим доступу : http://futurolog.com.ua/publish/michalszpak.phtml. − ISBN 978-966-97581-0-1.

POST SCRIPTUM

peace love szpak W roku 2016 ukraińska marketingowiec i futurolog Natalija Yudina napisała pracę naukową na temat Michała Szpaka. Artykuł o angielskim tytule "Resurrection through Crucifixion: Michal Szpak. Nonfiction" ukazał się na portalu naukowym Futurolog.com.ua 15 lipca 2016 r., a w październiku został uzupełniony o angielską wersję. Wielu z nas uważało, że warto pokusić się o poszerzenie jego odbiorców. Teraz możemy Wam udostępnić także wersję polską.

Udostępniamy post Edyta Gd zamieszczony w naszej grupie dyskusyjnej, na temat artykułu naukowego o Michale. Edyta zajęła...

Опубликовано Michał Szpak OFC 2 мая 2017 г.

http://futurolog.com.ua/publish/michalszpak_pl.phtml Permit me to introduce the online-version of my Book “Wskrzeszenie...

Опубликовано Наталией Юдиной 6 мая 2017 г.

Показати всі VK-коментарі...

Anna K-O

Anna K-O

"...
Относительно вашей статьи - можно сказать, что она написана языком... науки, который близок моей логике, хотя я никогда не изучала вашу сферу, возможно о чём-то имею интуитивное понятие, либо из обычного жизненного опыта. У меня были некоторые опасения, что польки её могут проигнорировать из-за языкового барьера, и из-за нежелания читать чуть более серьёзные вещи, чем просто душещипательные рассказы, или восторженные отзывы. Но, к очередному моему удивлению, очень много польских женщин высоко оценили вашу статью, мало того, они хорошо поняли многое из того, что вы пытались в ней донести. Хотя, судя по языку её написания, маловероятно что она была рассчитана на обычных фанов, скорее, на студентов, или специалистов определённых отраслей деятельности. Но я несколько раз её подсовывала в личку администраторам международного фан-клуба под предлогом "посмотрите как серьёзно тут написали о Михале и о его фанатах", надеясь что хотя бы где-то найдётся внимательный админ, который действительно оценит то, что там написано, публиковала на фейсбуке. И, о, небо! Польские женщины в большом количестве оказались очень умными, они меня приятно удивили. Как когда-то удивили и обрадовали зрители, проголосовавшие за Михала на Евровидении. Поскольку, при негативном голосовании в его адрес я уже было собиралась в них разочаровываться. Но, нет! Оказалось, что Евровидение смотрят не только безухие и пустые еврофаны ( как пример - вивиблоггз) и политиканы, но также много внимательных, тонко понимающих искусство, в том числе музыкальное, и обладающих способностью различить бриллиант среди современных кричащих стекляшек. То есть, все дутые псевдорейтинги и псевдопрогнозы от псевдоспециалистов, работа пиарщиков, громкие политические разборки между странами, которые часто на слуху, не повлияли и не обманули достаточно большую часть людей.

Хотя, в случае голосования украинских зрителей за российского исполнителя, и наоборот, был также проявлен своеобразный крик души людей, мнение которых сейчас игнорируется ввиду их не соответствия действующим официальным политических идеологиям в этих странах. Остаётся держать кулачки, чтобы польки смогли перевести вашу статью ещё и на польский, и чтобы её не проигнорировали(!) польские СМИ. По её содержимому она является настоящей польской сенсацией, и я, как админ и активный участник, в частности, очень горжусь, что тоже имею отношение к тому, что в ней описывается. Такие вещи добавляют большего чувства уверенности в артисте и собственной правоты в его отстаивании, поскольку также легко увлечься и запутаться, где талант и правда, а где вымысел фанатской фантазии. Спасибо за вашу статью и ваши ценные наблюдения и подсказки!
..."

Наталия Юдина Футуролог Futurolog

Наталия Юдина

"...
Anna, Ваши слова бесконечно трогательны!!! До глубины души!!! И очень важны для меня, как для автора, потому что Вы прочитали и то, что было между строк! Спасибо Вам большое за такую поддержку и искренность!!!..

Вы верно отметили, статья готовилась для руководителей, маркетологов - всех тех, кто определяет долгосрочные стратегии в бизнесе. Сегодня бренд "Михал Шпак" – это пример и конкретный практический результат брендинга на базе общечеловеческих ценностей и особой сильной идеологии. В будущем эти инструменты должны стать ориентиром. И не только на уровне руководителей.

Шоу-бизнес всегда опережал и задавал тренды всему обществу. Деградация началась с шоу-бизнеса. Михал Шпак – первый в шоу-бизнесе, кто своей жизнью запустил возрождение. Статья создавалась для тех в информационном обществе, кто "раньше других почувствует, что начались новые времена". Просто фаны это уже знают! Ведь исследование обобщило то, что уже было вокруг «виртуальной сцены» и в сердцах фанов, и фаны это подтвердили своими комментариями и таким фантастическим откликом. Как в рамках ВК-группы, так и в Польше, и в других странах. То, что независимо от географии фаны отреагировали практически одинаково, это очень важный показатель. Особенно важно было узнать из комментариев представителей Польши, что в статье - правда. Так уже было в истории, просто сейчас это иной технологичный формат. Именно поэтому я бесконечно счастлива, что статья заинтересовала прежде всего, фанов - тех, кто так искренно, открыто и глубоко это все чувствует сердцем! Истинная правда – в этом. Эти чувства беззащитные и настоящие, им невозможно не верить!…

Мне показалось, что все фаны Михала Шпака, независимо от страны, – это особенные, удивительные и уникальнейшие люди с тонким восприятием действительности!!! При этом, замечу, что это бунтари… (хотя, может, они так себя никогда и не назовут, но другие, наверняка, именно так и считают). Только эти «бунтари» не против правил или законов, а за(!) их выполнение. За правду и за справедливость!.. Ведь Михал Шпак всегда шел по правилам… Поэтому до конца его путь понимают и принимают такие же «бунтари», как, наверное, и он сам... Сейчас это называется «бунтарством». Хотя, наверное, всегда так называлось. А в жизни, к сожалению, не всегда правила выполняются даже самими авторами этих правил. Поэтому дело не в тех, кто голосует, комментирует, т.д. (их много), а в тех, кто подводит итоги…

Фаны, отстаивая Михала, отстаивают свои принципы правды и справедливости. Это, наверное, некое воплощение большой «Общечеловеческой мечты» (если перефразировать выражение «Американская мечта»)… Обычный человек-«бунтарь» в nonfiction-е о Михале Шпаке, даже если он и не его фан, найдет для себя определенный ориентир в условиях несправедливости. В этом, наверное, есть большая социальная миссия для всего человечества…
Поэтому то, что сейчас, возможно, произойдет перевод статьи на польский язык, а, благодаря Вашим репостам в ФБ, может, еще и на итальянский, - это просто сказочные события!.. Еще раз огромнейшее Вам спасибо!!! За ВСЁ спасибо!!!
..."

Наталия Юдина Michal Szpak Михал Шпак Футуролог Futurolog

Hello guys, We would like to share this article written by Natalija Yudina from Ukraine. We strongly think this is one...

Опубликовано Michał Szpak - International Fan Club 23 октября 2016 г.

I'd like to share with you the article “Resurrection through Crucifixion: Michal Szpak. Nonfiction” -...

Опубликовано Наталией Юдиной 19 октября 2016 г.

Merry Christmas! Happy New Year! Instead the Season's Greetings there is a cartoon... It has a secondary meaning. The...

Опубликовано Наталией Юдиной 6 января 2017 г.

Брюссель. Бельгия. 29.04.2017 Мне сейчас очень, очень сложно передать мои чувства, мои мысли... и мое сердцебиение... По...

Опубликовано Наталией Юдиной 2 мая 2017 г.